Lipsa de calciu? Recomandam fasole verde!

2009-07-13 13:32:00

Consumata sub forma de salata sau ca garnitura la diverse feluri de mancare, fasolea verde este mai mult decat un ingredient culinar: cercetarile au dovedit ca 80% din persoanele care consuma fasole verde in mod regulat in tinerete au un risc mic de a suferi de osteoporoza sau de alte boli cauzate de lipsa de calciu, potasiu si de fier. Acest lucru este datorat vitaminelor B5, B6 si PP, care impiedica pierderile de calciu din oase, combatand astfel osteoporoza. Gratie unor elemente precum beta-carotenul si vitamina C, fasolea verde este unul dintre alimentele pe care cercetatorii le amintesc ca avand rol de prevenire in aparitia cancerului de colon. Acestea protejeaza celulele colonului de actiunea distrugatoare a radicalilor liberi, iar folatii pe care ii contine aceasta planta leguminoasa previn distrugerea moleculelor ADN si mutatiile in structura celulelor colonului. Elementele sus-mentionate mai au efecte antiinflamatoare puternice si sunt indispensabile unui sistem imunitar sanatos. Iata de ce fasolea verde este de ajutor atat in cazul afectiunilor in care inflamatia joaca un rol major (astm, osteoartrita, artrita reumatoida), cat si in diverse maladii infectioase: raceala, gripa, amigdalita, otita etc. Pentru a-si pastra vitaminele, fasolea verde nu trebuie fiarta mult timp. Nutritionistii ne sfatuiesc fie sa adaugam tecile in apa in clocot si sa le lasam cateva minute, fie sa le pregatim la aburi.

Postat in Noutati De:

Blugento Admin