Teff-ul o cereala minune?

2015-07-21 13:01:48

Ai auzit de teff? Este o cereala puțin cunoscuta la noi, dar cu proprietăți remarcabile.

Desi quinoa este considerată un superaliment, teff-ul, sau cum mai este denumit  meiul etiopian, devine din ce in ce mai cunoscut pentru calitatile sale de super-cereala.

Teff-ul aparține familiei graminaceelor si are originea în Etiopia.

1

Astăzi  se cultiva si în Australia și India. Este o cereală foarte profitabilă, deoarece cu puține semințe, ale căror dimensiuni sunt mult mai mici în comparație cu toate celelalte cereale, este posibil sa cultivi un camp intreg!

1

Există două tipuri de seminte de teff: albe si rosii, obtinandu-se astfel două tipuri de făină. Teff-ul alb este soiul cel mai valoros și mai scump, deoarece are nevoie de tehnici de cultivare mai elaborate.

În general, semințele de teff sunt extrem de rezistente la umiditate, căldură, mucegai și deshidratare.

Din punct de vedere nutrițional, teff-ul contine în principal carbohidrati complecsi, este bogat in fibre (bun pentru diabet!), calciu, potasiu si fier (usor de asimilat). Proprietatea cea mai importanta o reprezinta conținutul ridicat de proteine ​​și opt aminoacizi esentiali. Mai mult decât atât, in momentul  măcinării este imposibil să se separe diferitele părți ale bobului (datorita dimensiunii sale), asa incat făina obținută, de culoare galben opac, ce conține toate semințele, este integrală. Este o cereală usor de digerat, fara gluten in mod natural, recomandata in boala celiaca.

Valorile nutriționale pentru 100 grame de  produs sunt: kcal: 333/1408kJ

Carbohidratii: 64 g (din care zaharuri 1,3g)

Proteine: 11,2 g

Grăsimi: 2,0 g (grasimi saturate 0,7g)

Sare: 0,02g.

Faina de teff se poate amesteca cu alte tipuri de faina pentru a prepara pâine, pizza, biscuiti, briose, clatite, budinci și orice alte tipuri de dulciuri. Poate fi folosita si ca un agent de îngroșare în supe, sosuri și porridge.

Acum si in magazinul online biomania.ro avem Faina bio de teff la 250 grame.

Teff-ul  poate substitui cu ușurință nucile sau susanul si poate fi amestecat cu legume, tofu pentru prepararea mâncărurilor vegetariene, cum ar fi chiftele.

Semințele germinate sunt ideale în salate.

(sursa foto huffingtonpost.com, biomania.ro)

Postat in Noutati De:

Blugento Admin